wtorek, 24 września 2013

Polski rynek samochodów używanych

Jako że zakup nowego samochodu wiąże się z dość sporym wydatkiem, coraz więcej Polaków decyduje się na zakup auta używanego. Auta używanego, czyli takiego z bagażem historii, która niestety dość często daje o sobie znać. Aż 74 proc. aut jest powypadkowych.

Treść dwóch trzecich ogłoszeń nie pokrywa się ze stanem faktycznym, a w 40 proc. przypadków zachodzą podstawy o cofnięcie licznika.




Jak wyglądają statystki, blisko 80 proc. samochodów używanych dostępnych na polskim rynku jest z importu. Na pierwszy miejscu wśród krajów, z których napływają do nas auta znajdują się Niemcy (38 proc.), na kolejnych: Belgia (12 proc.), Holandia (11 proc.) oraz Włochy (8 proc.). Polskie pochodzenie ma zaledwie 21 proc., a amerykańskie aż 6 proc. (!), którymi są nimi mocno rozbite samochody wyższej klasy.


Wśród najbardziej poszukiwanych samochodów znajdują się takie marki, jak Opel (11,33 proc.), BMW (8,67 proc.), Honda i Nissan (po 6 proc.). Dużą popularnością Polaków cieszą się też Audi, Ford, Peugeot, Renault oraz Volvo (wszystkie po 5,33 proc.). W przypadku wieku aut, to Polacy najczęściej poszukują samochodów z lat 2006-2010 (39 proc.), maksymalnie dwuletnich (32 proc. klientów), a w przypadku pojemności – od 1 do 2 litrów (54 proc.) bądź z silnikiem diesla (55 proc.).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz